°C
      2024 04 25 Ketvirtadienis

      Visa tiesa apie namų darbus

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2018-10-30 15:00:00

      Nors mokslo metai prasidėjo neseniai, vis daugiau tėvų, mokytojų ir mokinių suka galvas dėl namų darbų. Pasikalbėkime.

      Paskirtis

      Namų darbai skirti pamokos turiniui įtvirtinti. Vyresni vaikai gali mokytis ko nors ir savarankiškai. Tačiau namų darbai negali tapti savarankiško privalomo mokymosi esme. Jei mokytojas nespėjo išdėstyti pamokos, apie tai namų darbai neturėtų būti užduodami. Ypač mažesnėse klasėse. Namų darbus turi daryti mokiniai, o ne jų tėvai. Tėvams svarbu įpratinti vaiką laiku padaryti namų darbus. Tačiau nevalia tikrinti klaidų. Tam yra mokytojai. Svarbiausia taisyklė: niekada negadinkite santykių su vaiku dėl namų darbų, geriau lai tą daro mokytojai. Kodėl? Mokytojas, kuris geba motyvuoti mokinį daryti jo užduodamus namų darbus, neturi priekaištų tėvams. Mokytojas, kuris namų darbus numeta vaikams lyg šuniui kaulą visuomet turi priekaištų tėvams.

      Ko verta pamokyti savo vaiku?

      Nerekomenduojama daryti namų darbų per vėlai. Kokybiškas miegas yra svarbus. Todėl jei dėl vienų ar kitų priežasčių vaikas neatliko namų darbų, jis privalo eiti miegoti, o ne naktimis daryti namų darbus. Jei vaikas nespėja visko atlikti, jau geriau atlikti dalį namų darbų tinkamai nei visus paskubomis ar bet kaip. Nebūkime perfekcionistais. Pervargęs vaikas kitą dieną negalės adekvačiai dalyvauti ugdymo veikloje, o vakare bus dar labiau pavargęs. Dalį namų darbų galima atlikti ir mokykloje, tačiau labai svarbus poilsis. Kai vaikas grįžta iš mokyklos, jis turi atsipūsti, gal net nusnūsti ir tik vėliau imtis akademinės veiklos. Štai kodėl nevalia užkrauti ant vaiko pečių daug popamokinės veiklos. Vaikai turi turėti laiko gyvenimui.

      Lai vaikas mokosi reikiamų dalykų

      Nebijokite perklausti mokytojų, ką vaikas turi išmokti. Vaikai gali būti ne visada atidūs, gali ką nors pamiršti, todėl besiruošiant kontroliniui, įskaitai ar net testui, stiprinkite savo vaikus ir padėkite jiems tiksliai išsiaiškinti, ką reikia išmokti. Nebijokite mokytojo frazės: aš gi sakiau. Maža, ką jis sakė, klausti nėra nuodėmė ir klausimai nenumeta mokytojams nei kepurių, nei karūnų. Palaikykime savo vaikus ir padėkime jiems sužinoti tai, kas jiems svarbu. Gaila, bet daug mokytojų nesusivokia, kad mažesniems vaikams negalima organizuoti testų ar kontrolinių darbų iš daug temų; atsiskaitymai turi būti dažni, nuoseklūs ir prasmingi. net jei vaikas jaudinasi po testų rezultatų, kuriuos mokytojas apibūdino neigiamai, beviltiškai ir sugebėjo sumažinti visą mokymosi motyvaciją, nedramatizuokite: mes visada sutiksime žmonių, kurie mumis netikės, mums atims įkvėpimą ar dar kaip nors slopins; tai mus irgi gali stiprinti, ypač vaikus, kurių tėvai jais tiki, kad ir kiek anglų kalbos testo taškų jie gautų.

      Pritaikomas mokymosi turinys

      Jei mokytojas nesusieja mokymosi turinio su gyvenimu ir jo pritaikymu, bandykite daryti tai jūs. Ypač su pradinukais. Pvz. anglų kalbos mokytoja trečiokei parašė: pirma gerai išmok gramatiką ir tik po to atlik gramatines užduotis pratybose. tenka pripažinti net ir vaikui, kad mokytoja gal jau pamiršo, kad būtent pratybos ir yra skirtos mokytis gramatikos. Gramatikos neįmanoma išmokti jos nepraktikuojant. Gramatikos neįmanoma išmokti teoriškai. O pratybos ir skirtos praktikai. Ir jose galima daryti klaidų. Pratybos - tai nėra pavyzdiniai mokytojo profesinės veiklos įrodymai, todėl: jei mokytojas knisa smegenis dėl niekų, paaiškinkite kas yra kas savo vaikams patys, kol nusivylę savim ir gyvenimu mokytojai nesumažino vaikams mokymosi motyvacijos.

      Skaityti komentarus