°C
      2024 04 19 Penktadienis

Kodėl pasiplaukiojimą tradicine valtele Amsterdamo kanalais iškeitėme į plaukimą į šiaurinę Amsterdamo dalį? (II dalis)

Nuotrauka: Asmeninis archyvas

Autorius: Laura Rimgailė
      2018-10-21 10:00:00

Koks turistas esate, kai planuojate kelionės? Ar tas, kuris kelionės maršrutą susidėlioja nuo a iki z, ar tas, kuris kelionės metu leidžia sau atsikvėpti ir improvizuoti, pasiduoda įvykių tėkmei ir nenusimena, jei kažkas vyksta ne pagal planą?

Aš priklausau pastarajai keliautojų grupei. Galbūt dėl to mudu su vyru nenusiminėme, kuomet nespėjome paplaukioti valtele Amsterdamo kanalais, tačiau pamatėme šiaurinę Amsterdamo dalį plaukdami dideliu keltu...

Nemokama išvyka keltu tiesiai į menininkų rajoną

Išaušus mūsų antrai kelionės dieai iš pat ryto atvykome prie centrinės stoties, susiradome šalimais jos esančius keltus, kurie plaukia į šiaurinę Amsterdamo dalį. Pasiėmėm patį kairiausią NDSM Wharf keltą jau po 10 minučių pasiekėme menininkų miestelį, kuriame šeštadienį vyko didžiulis mokamas turgus. Į turgų nėjome, tačiau objektus tame miestelyje įdomius aplankėm ir pastebėjom tokius meno šedevrus kaip didžiulis garsiakalbis, padarytas iš antrinių žaliavų, buvo nupieštas ir moters portretas ant didžiulio akmens, iš metalo sulankstytos palmės –  ir tai tik keli objektai, kurių nepraleidom tame menininkų miestelyje ir kurie kėlė didžiulę nuostabą.  Keisčiausia tai, kad kadais čia buvo laivų statykla, o dabar – avangardinio meno mėgėjų vieta.

Pabuvę ten apie pusvalandį laiko su keltu grįžome namo. Plaukėme tuo pačiu, vaizdingu maršrutu, kurio metu nelikom nepastebėję „botelio“ – viešbučio ant vandens bei seno povandeninio laivo ir, žinoma, Amsterdamo pakrančių su iškilusiais gražiais namais. Iš vandens pusės jie atrodo visai kitaip – tikrai verta pamatyti.

Panoraminiai vaizdai Amsterdame

Kaip ir kiekvienas miestas, taip ir Amsterdamas, turi savo panoraminius taškus – vietas iš kurių miestas matosi geriausiai.

Pirmasis toks taškas – centrinė Amsterdamo biblioteka. Į ją tikrai verta nueiti: modernas susimaišęs su klasika. Toje pačioje vietoje galima pamatyti ir senovines knygas ir pianiną, o kur dar kompiuteriai ir specialūs mini kambarėliai privačiam darbui.

Biblioteka yra devynių aukštų: pačiame jos viršuje yra įrengta kavinė, kur galima pasiimti maisto, atsigerti kavos ir pažiūrėti į Amsterdamo tolius. Beje, visai šalimais yra Nemo technologijų muziejus, jis ir matosi nuo bibliotekos kavinės panoraminės vietos.

Jei norite aštresnių pojūčių, rekomenduoju nueiti į Nemo muziejų. Tiesa, Jums nereikia pirkti bilieto į patį muziejų, susiraskite liftą, kuris yra po kairei įėjus į Nemo muziejų ir kilkite ant muziejaus stogo. Ten yra fantastiška vieta panoraminiams vaizdams, netgi nemokami žiūronai, o vasarą vaikai čia žaidžia fontane, žmonės geria kavą, deginasi ir niekur neskuba... Toje vietoje galima pajausti, kaip laikas sustoja ir ne tik turistai, bet ir vietiniai čia neskuba ir mėgaujasi kiekviena nuostabia gyvenimo akimirka.

Prie Nemo muziejaus

Moderni olandų architektūra –Arcam pastatas

Visai netoli bibliotekos galima pamatyti kitą, modernios olandų architektūros pavyzdį – Arcam pastatą. Šiame pastate yra įsikūrę ofisai (antrame jo aukšte), o pirmame aukšte galima aplankyti įvairias parodos.

Mums viešint buvo plytelių paroda – labai įdomi:  buvo eksponuojamos mūrinės plytelės ir nuotraukos, kuriose vaizduojamos tokiomis plytelėmis pastatytos mokyklos. Be to, įėjimas į šį pastatą, muziejų, nemokamas, tas jei būsite netoli centrinės bibliotekos, Nemo muziejaus, būtinai čia apsilankykite ir nepraeikite pro šalį.

Antros dienos pavakarė - Rijksmuseum parke

Rijksmuseum parke praleidome daugiau nei valandą laiko. Čia smagu stebėti, kaip turistai aktyviai leidžia laiką. Aktyviai lipa ant užrašo, kuris tapo toks populiarus – IamAsmterdam – ir kas galėjo pagalvoti, kad toks paprastas dalykas sutrauks tiek daug, nepaprastai skirtingų žmonių iš viso pasaulio. Ropščiasi, fotografuojasi jie prie šio užrašo vienas po kito...

Bet šalia parko yra ir kitų pramogų -  ne tik šis užrašas: yra van Gogo muziejus, kuriame galima pamatyti olandų menininko darbus. Galų gale nueiti į patį Reijkmuziejų, tiesa, įėjimas kainuoja apie aštuoniolika eurų...