Praėjusią vasarą Birštone pradėtas Nemuno upės valymas įgauna pagreitį. Nuo balandžio mėn. vyksta sąnašų šalinimo darbai, kurie, planuojama, bus baigti jau birželį. Atlikus valymo darbus, bus suformuotas 30 m pločio ir apie 1,5 m gylio praplaukimas pagal prieplauką, pagerintos laivybos sąlygos regione.
„Nemunas ilgą laiką buvo apleistas, dabar vyksta jo atgimimas. Pernai Birštone pradėti Nemuno valymo darbai netrukus bus užbaigti, todėl kurortas turi ambicijų tapti mažuoju uostamiesčiu. Miesto infrastruktūra tam tinkama, o, pagerėjus laivybos sąlygoms, iš Kauno marių čia turėtų atplaukti ir jachtos, ir didesni laivai“, – planais dalinosi Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė.
„Matome, kad susidomėjimas poilsiu ant vandens auga. Nemune ties Birštonu jau dabar vyksta intensyvūs pramoginių, keleivinių laivų maršrutai, mažesni laivai švartuojasi krantinėje. Tai rodo, kad vandens turizmas lietuviams yra įdomus, o plaukimas Nemunu – savotiška šalies egzotika. Užbaigus seklumos šalinimo darbus, neabejoju, kurorte sulauksime daugiau laivų, turistų ir pakrantėje įsikuriančių verslų“, – teigia Birštono turizmo informacijos centro direktorė Rūta Kapačinskaitė.
Problema atsiradusi prieš daugiau nei 10 metų, kai sąnašos suformavo seklumą prie Birštono stacionarios prieplaukos ir jos naudojimas tapo apsunkintas – didesni lavai negalėjo įplaukti į prieplaukos akvatoriją ir švartuotis prie prieplaukos krantinės. Tai galėjo atlikti tik mažų matmenų ir mažos grimzlės laivai. Nebuvo ir praplaukimo pagal prieplauką, kur susiformavęs „užutekis“.
„Vidaus vandens kelių direkcijos tikslas pagerinti laivybos sąlygas jau šiuo metu eksploatuojamuose ir intensyviai laivybai naudojamuose keliuose, kur nebuvo vykdyti seklumų ir kitų kliūčių šalinimo darbai ir didinti eksploatuojamų vandens kelių ilgį, atverti Nemuną nepertraukiamai laivybai visu upės ilgiu Lietuvos teritorijoje. Mes esame pasiruošę atlikti visus vandens kelių atvėrimo darbus. Esminis yra finansavimo klausimas, nors būtent vandens kelių įrengimo kaina yra ženkliai pigesnė lyginat su sausumos keliais. Laivyba akivaizdžiai populiarėja, tai tiesiogiai siejasi su gerėjančiomis sąlygomis vandens keliuose, kuriamais uostais ir kita infrastruktūra. Pastaruoju metu įsibėgėję projektai suteikia pagrįstą viltį netolimoje ateityje išvysti Nemune pramoginę laivybą tokio intensyvumo, kokia ji vyksta kitose Europos didžiosiose upėse“, – ateities planais dalijasi Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
AB Vidaus vandens kelių direkcija Nemuno aukštupyje darbus atlieka su specialia įranga – žemkase/žemsiurbe, skirta vagos valymo darbams sekliuose vandenyse. Sąnašų šalinimo darbai pradėti iš aukštutinės pusės, jau atlikta apie pusė valymo darbų.
Šiuo metu žemsiurbė dirba toliau, siekiant sujungti išplaukimą iki pagrindinio vandens kelio. Sąnašinis gruntas gruntolaidžio pagalba pilamas ant seklumos viršaus ir kitoje seklumos pusėje. Toks sąnašų supylimo būdas neuždaro pagrindinio laivakelio, laivai gali laisvai juo praplaukti.
Atlikus valymo darbus bus suformuotas 30 m pločio ir apie 1,5 m gylio (toks gylis bus ir esant žemam vandens lygiui) praplaukimas pagal prieplauką, kuriuo galės naudotis tiek mažieji pramoginiai laivai, tiek ir keleiviniai laivai. Planuojama darbų pabaiga – birželio mėnuo.
„Problema tikrai yra, esu ne kartą pats padėjęs jachtoms išplaukti. Pašalinus seklumą bus geresnis praplaukimas laivams, galėsim apsisukti. Jei padarys tinkamą gylį, nereikės sukti galvos ir galėsim be problemų švartuotis, nes dabar labai reikia žiūrėti dugną, ypač tiems, kurie neturi gylmačio“, – pasakoja Birštone dirbantis pramoginių laivų kapitonas Linas Stankevičius.
Krantinėje ties Birštonu įrengtos penkios viešosios pontoninės ir viena stacionari prieplauka, savivaldybė dar šį sezoną planuoja pastatyti specialius ženklus ir lenteles su naudojimosi instrukcijomis, kad viešąsias prieplaukas būtų galima atskirti nuo privačių. Pontoninės prieplaukos naujajam laivybos sezonui jau įkeltos ir paruoštos naudojimui.
Laivybos sezonas Nemune prasidėjęs. Čia vyksta reguliarūs keleivių plukdymai pramoginiais laivais. Dviejų aukštų laivas „Justina“ siūlo ekskursijas Nemunu ir Verkne apžiūrint konglomerato uolą „Ožkų pečius“. Pramoginis laivas - namelis „Upinis“ plaukia įvairiomis progomis ir per asmenines šventes, jame galima nakvoti, gėrintis puikiais Nemuno vaizdais. Upe kursuoja didysis laivas „Algirdas“, kuriuo pernai plaukė virš 15 tūkst. keleivių. Vyksta pažintiniai kruizai aplink kurortą, į Prienus bei Kauną. Poilsiautojų ir gyventojų patogumui veikia keleivinis keltukas „Birštonas“, laukiantis visų norinčių persikelti per Nemuną ir susipažinti su kita kurorto puse.
Nemuno upės atkarpos valymo darbų ir laivybos ties Birštonu vaizdo įrašas.
***
Birštonas – unikalus Nemuno kilpose įsikūręs Lietuvos kurortas. Net 90 proc. Birštono savivaldybės teritorijos yra Nemuno kilpų regioninio parko teritorijoje, o mineralinis vanduo, išgaunamas iš žemės gelmių, yra svarbiausias Birštono kurorto gyvavimo bei augimo skatintojas. Unikalūs gamtiniai ištekliai ir išskirtinis vietovės kraštovaizdis nuo seno vilioja poilsiautojus apsilankyti Birštone ir jo apylinkėse. Nemuno vingiuose žaliuojantys miškai mena karališkąsias medžiokles, kuomet Žvėrinčiaus miške aidėjęs Vytauto Didžiojo medžioklės ragas pramogauti kvietė to meto Europos karališkųjų šeimų narius.
Birštonas – tarptautinių sveikatinimo paslaugų kurortas Lietuvoje, garsėjantis unikalia gamta, Nemuno kilpų vingiais, mineraliniu vandeniu ir karališkomis šaknimis. Kurortas apdovanotas natūralios gamtos turtais: trykštančiais mineralinio vandens šaltiniais, gydomuoju purvu, švariu oru ir palankiu sveikatai klimatu. Kurortas didžiuojasi Europoje pripažintu ir vertinamu mineraliniu vandeniu, kurio sudėtyje yra daug bromo.
Skaityti komentarus