°C
      2024 04 24 Trečiadienis

      Kaune spūsčių problemą spręs realiu laiku eismą valdantis Eismo valdymo centras

      Nuotrauka: P. Keras | BNS nuotr.

      Autorius: BNS informacija
      2019-03-28 16:00:00

      Kaune pradeda veikti Eismo valdymo centras, jo specialistai visą parą stebės gatves bei realiu laiku spręs besiformuojančių spūsčių problemas.

      „Eismo srauto didėjimas ir automobilių skaičiaus augimas, spūstys yra neišvengiamas gerėjančio gyvenimo palydovas. Per pastaruosius ketvertą metų, kad ir kaip mes benorėtume, kad žmonės vis daugiau rinktųsi alternatyvius kelionės būdus, mieste ir Kauno rajone registruotų transporto priemonių padaugėjo beveik 20 proc. ir neišvengiamai susiduriame su dideliais iššūkiais", – žurnalistams antradienį sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

      Šiuo metu iš 135 mieste esančių šviesoforų naujojo centro specialistai gali stebėti ir valdyti 115. Tai padeda užtikrinti, kad būtų laiku reaguojama į gedimus ir nesutriktų mieste veikiančios vadinamosios žaliosios bangos, o eismo dalyviai neužtruktų spūstyse.

      „Bent smulkiausias gedimas gali turėti lemiamos įtakos ir išbalansuoti viso koridoriaus darbą. Dėl to būtina stebėti monitorius, kuriuose matoma visa šviesoforinė įranga ir bet koks gedimas ar ryšio sutrikimas iš karto yra matomas ir į jį eismo valdytojai gali reaguoti", – sakė P. Keras.

      Kaune šiuo metu veikia 15 skirtingo ilgio tokių eismo koridorių. Naujajame centre įdiegta programinė įranga leidžia valdyti kelių sankryžų šviesoforus vienu metu: šiuo metu tokia sistema veikia Užnemunės, Marvelės bei Veiverių gatvių sankryžose, o netrukus bus baigta diegti Savanorių ir Taikos prospektų koordinuoto eismo koridoriuose.

      Šiame centre dirbantis šviesoforinės įrangos derintojas Darius Zaloga žurnalistams sakė, kad dabar gali greičiau reaguoti į iškylančias problemas.

      „Vienuolika sankryžų dabar matome realiai, jų skaičius išaugs iki trisdešimties. Taip pat turime monitoringo programas, prie kurių prisijungę galime tiesiogiai valdyti srautus ir atsiradus problemai ją spręsti", – kalbėjo jis.

      Šio centro specialistai dalyvauja ir reguliuojant eismo srautus tais atvejais, jei kurioje nors gatvėje uždaromas eismas rekonstrukcijai. Jie gali realiu laiku keisti pralaidumą, kai suintensyvėja srautas. Tai kelis mėnesius buvo išbandoma vykstant krepšinio rungtynėms, kai inžinieriai pakeisdavo šviesoforų režimą ir pagerindavo pralaidumą miestiečiams vykstant iš „Žalgirio" arenos Kauno centre.

      Jie taip pat reguliavo srautus uždarius viaduką rekonstruojamame Ateities plente.

      „Gavome informaciją, kad bus uždaryta kelio atkarpa Ateities plente, todėl supratome, kad Taikos prospekte srautai padidės, reikėjo pakoreguoti Taikos prospekto šviesoforą taip, kad suvaldytume situaciją", – pasakojo specialistas.

      Eismo valdymo centras taip pat gauna duomenis apie automobilių srautus ir jų vidutinį greitį kas valandą: šie duomenys leis geriau atsižvelgti į realią situaciją vykdant rekonstrukcijas ir modernizuojant sankryžas.

      „Nuolat čia suplauks visi sankryžų ir eismo srautų duomenys ir pagal tai bus modeliuojamos naujos programos, bus keičiamas sankryžų valdymas optimizuojant jį", – kalbėjo P. Keras.

      Pasak savivaldybės, papildomų lėšų šiam centrui skirti nereikėjo – jis įrengtas optimizuojant veiklą ir pakeičiant kai kurių Kauno gatvių apšvietimo darbuotojų pareigybes.

      Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

      Skaityti komentarus