°C
      2019 10 23 Trečiadienis

      Tyrimas: mokinių pasiekimai mokykloje priklauso nuo finansinės padėties

      Nuotrauka: Envoplan nuotr.

      2019-09-25 08:00:00

      Naujas tyrimas rodo, kad skurdas, o ne rasinė segregacija, lemia prastesnius kitų rasių pasiekimus JAV mokyklose. 

      Tyrimas, paskelbtas pirmadienį, tyrė baltaodžių mokinių, kurių pažymiai paprastai būna aukštesni, atotrūkį nuo juodaodžių bei ispanų kilmės mokinių, kurių pasiekimai paprastai būna žemesni. Mokslininkai kartu su Stanfordo universitetu norėjo išsiaiškinti, ar šį skirtumą lemia rasinė atskirtis, ar visgi kitos priežastys.

      Jie išsiaiškino, kad atotrūkį lemia skurdas. Mokiniai mokosi prasčiau, jei mokyklose didžiąją dalį studentų sudaro vaikai iš neturtingų šeimų ir atvirkščiai: mokinių pasiekimai būna aukštesni, jei jie gyvena turtingesnėse šeimose. 

      “Rasinė segregacija kenkia, nes tai priverčia tautinių mažumų mokinius mokytis skurdžiose mokyklose, kurių lygis paprastai būna žemesnis nei turtingesnių mokyklų” , - akademikai rašė pranešime, kuriam vadovavo skurdo ir nelygybės švietime profesorius Sean F. Reardon. 

      Tyrimo metu buvo išanalizuoti milijonai testų rezultatų per pastarąjį dešimtmetį iš skirtingų JAV mokyklų. Tyrėjai rado labai stiprų ryšį tarp rasinės mokyklos segregacijos ir akademinių pasiekimų skirtumo. Mokyklose, kuriose vyravo bent šiek tiek didesnė rasinė atskirtis, pasiekimų skirtumas buvo ryškesnis. 

      Jie padarė išvadą, jog tai lemia klasės vaikų šeimų finansinė padėtis. Tyrėjai taip pat tikrino, ar rasinė segregacija lemia mokyklų skurdumą, tačiau paaiškėjo, jog atskirtis nebelemia pasiekimų skirtumo. 

      “Rasinė segregacija - svarbi, nes ji priverčia juodaodžius bei ispanų kilmės mokinius mokytis skurdesnėse mokyklose, tačiau mokyklos padėties nelemia jos rasinė kompozicija”, -teigia tyrimas.

      Interviu metu S. F. Reardon paaiškina, kad tokiose vietose kaip Atlantoje yra ryški rasinė atskirtis, kur baltaodžiai mokiniai mokosi turtingesnėse mokyklose nei juodaodžiai, todėl šio regiono pasiekimų skirtumas yra didesnis. Tačiau Detroite, kur visi mokiniai yra ne tokie turtingi, pasiekimų skirtumas yra mažesnis, teigė jis. 

      Nepaisant to, kadangi rasė ir skurdas yra taip glaudžiai susiję, tyrėjo nuomone, vienintelis būdas panaikinti atotrūkį yra mokyklų rasinė integracija. Jis prakalbo apie tuos, kurie galvoja mažiau apie integraciją, o vietoj to stengiasi tobulinti visas mokyklas. Tai neveikia, sakė jis.

      “Jei jums iš tiesų svarbu sumažinti atotrūkį”, - sakė jis, “jūs turite susitvarkyti su atskirtimi.” 

      Stanfordas sukūrė internetinį puslapį, kuriame pateikiami visų JAV viešųjų mokyklų testų rezultatai ir kiti duomenys. Puslapis lankytojams suteikia galimybę stebėti ryšį tarp testų rezultatų, socioekonominio statuso ir segregacijos bei palyginti mokyklas ir regionus. 

      Skaityti komentarus