°C
      2019 09 16 Pirmadienis

      Visa tiesa apie „Nirvana Fitness“

      Nuotrauka: Agnės Varnauskaitės nuotr.

      2018-10-16 19:00:00

      Kvėpavimas daugeliui atrodo toks savaime suprantamas dalykas, kad apie jį galvoja retas kuris, tačiau būtent kvėpavimo taisyklingumas gali sąlygoti žmogaus emocinę būseną ir fizinę būklę. Ar žinote, kas yra „Nirvana Fitness“, paremtas būtent kvėpavimu? Ne? Šis pokalbis su sertifikuota NirvanaFitness® instruktore, oro jogos trenere, shiatsu ir klasikinio masažo terapeute, kineziterapeute Agne Varnauskaite kaip tik jums!

       „Nirvana Fitness“ – kas tai?

      Sunku apibūdinti, kas tai. Kad suprastum, reikia pajusti, išbandyti, nes tai visiškai kitokia, unikali patirtis. Iš dalies ją būtų galima pavadinti kaip kvėpavimo treniruotę su muzika, tačiau iš tikrųjų tai yra daug daugiau. „Nirvana Fitness“ unikalumas susideda iš daugybės komponentų: treniruotės vyksta ratu (sukuriamas vieningumo, komforto jausmas), atmosferos jaukumą palaiko viduryje rato degančios žvakės, protą atpalaiduoja ir stresą sumažina nuostabi, specialiai šiom treniruotėms sukurta „Chillout“ stiliaus muzika. Su „Theta“ bangų technologija judesių sekos sukurtos taip, kad atpalaiduotų mūsų kūne esančias įtampas, grąžintų mums judesio laisvę, visos treniruotės metu yra akcentuojamas kvėpavimas.

      Kokią įtaką kvėpavimas turi žmogaus savijautai? Kokios netaisyklingo kvėpavimo pasekmės?

      Gyvenimo tempas nuolat greitėja, turime vis daugiau užduočių, minčių, dėl to patiriame vis daugiau streso. Dėl streso atsiranda įvairūs organizmo sutrikimai ir ligos, nuotaikų kaita. Kokia viso to priežastis? Emocijos. Kai esame liūdni, kvėpuojame vienaip, kai pykstame, kitaip ir t. t. Pastebėta, kad dažniausiai pozityvias emocijas lydi ramesnis, lėtesnis ir gilesnis kvėpavimas. Išgyvenant neigiamas emocijas, pradedame kvėpuoti greičiau ir paviršutiniškai.

      Paviršutinis kvėpavimas – netaisyklingas. Tada kvėpuojame tik plaučių viršumi, kur yra daug mažiau kraujagyslių, dėl to į organizmą ir jo ląsteles patenka daug mažiau deguonies. Nuolatinis deguonies trūkumas organizmo viduje sukelia stresą, pasekmės: prastėja imunitetas, žmogus tampa irzlesnis, jaučia nerimą, jam sunku susikoncentruoti, prastėja atmintis, dažnai žmogus net ryte jaučiasi neturintis jėgų ir pakankamai energijos kokybiškai pradėti dieną. Organizme gaminasi toksiški atliekų produktai, dėl to atsiranda įvairios ligos ir sveikatos sutrikimai, depresijos, dėl ko galiausiai sutrumpėja gyvenimo trukmė. Mokslininkai teigia, kad net vėžinės ląstelės išsivysto būtent iš tų, kurioms trūksta deguonies. Deja, tokiu netaisyklingu kvėpavimu kvėpuoja apie 80 % mūsų visuomenės narių, tai – įprotis.

      Gera žinia: kvėpavimą visada galima sąmoningai kontroliuoti. Vadinasi, stresą bei neigiamas emocijas galime sumažinti tiesiog pradėję kvėpuoti lėčiau ir giliau. Kai kvėpavimas taisyklingas, t. y. lėtas ir gilus, oras patenka ir į apatinę plaučių dalį, kurioje yra daugiau kraujagyslių, taip mūsų organizmas gauna pakankamai deguonies. Ląstelės pradeda atsinaujinti, žmogus jaučiasi energingas, geba lengvai susikoncentruoti, prisiminti svarbius dalykus, lengvai susitvarko su dienos rūpesčiais ir stresu, organizmas įgauna geresnį imunitetą, todėl jam lengviau įveikti ligas, žmogus tampa sveikesnis. Taisyklingą kvėpavimą netgi galima pavadinti jaunystės eleksyru. Jis – svarbiausias mūsų fizinės ir psichinės sveikatos bei gerovės komponentas, tai vartai į kūno ir proto ramybę.

      Kokie „Nirvana Fitness“ privalumai?

      Ji kaip narkotikas, kartą pabandžius, žmogus nori dar ir dar. Labai džiugu, kad ji lengvai prieinama kiekvienam. Ja gali užsiimti ir niekada nesportavęs, ir rimtas sportininkas, norėdamas tiesiog atsipalaiduoti. Ją gali daryti vaikai, paaugliai, suaugę ir senyvo amžiaus žmonės. Tiek sveiki, tiek turintis sveikatos sutrikimų. Žinoma, visur yra išimčių, bet „Nirvana“ gali užsiimti beveik kiekvienas, nes kvėpavimas svarbus kiekvienam iš mūsų.

      Kitas jos privalumas – ji tiesiog užburia. Galbūt ne kiekvienam pavyks atsipalaiduoti jau per pirmąją treniruotę, kol dar viskas nauja, bet po 4–5 karto kiekvienas pajaus „Nirvanos“ magiją. Ji nuneša į visiško atsipalaidavimo būseną, moko būti čia ir dabar, pajausti savo kūną, kurį taip dažnai užmirštame. Judesiai atpalaiduoja kūne esančias įtampas, pagerina žmogaus mobilumą, balansą, koncentraciją. Muzika atpalaiduoja protą, išvalo nereikalingas mintis. Ir žinoma, kvėpavimas – tiesiog lankydamas treniruotes žmogus vėl išmoksta kvėpuoti taisyklingai ir be papildomų pastangų, nes tai tampa įpročiu. Todėl gerėja nuotaika, savijauta, daugėja energijos, atsiranda meilė gyvenimui ir pasauliui.

      Kaip „Nirvana Fitness“ padeda kovoti būtent su stresu? Kokios sąsajos su sąmoningumu?

      Specialistai teigia, kad ilgalaikis stresas išsekina organizmą, sumažėja imuninės sistemos atsparumas. Stresas ir netaisyklingas kvėpavimas turi labai stiprias sąsajas. Kai esame įsitempę ir patiriame stresą, mūsų kvėpavimas yra tankesnis, greitesnis ir paviršutinis. Kai kvėpuojame netaisyklingai, sukeliame savo organizme papildomą stresą. Tuo metu kūne yra aktyvi simpatinė nervų sistema, kurios atsakas: „Bėk arba kovok“. Taip yra sutrikdoma normali organizmo sistemų veikla, išsiskiria toksiniai produktai, neigiamai veikiantys mūsų kūną. Tokioje būsenoje žmogus padaro maždaug 12–18 įkvėpimų per minutę (mokslininkų teigimu užtenka 4–6 taisyklingų, gilių įkvėpimų). „Nirvana“ padeda šią siekiamybę paversti mums įprastu kvėpavimu.

      Kai kvėpavimas tampa gilesnis, retesnis, smegenys tai priima kaip saugumą, jos suvokia: jei kvėpuojate ramiai, vadinasi, pavojaus nėra, aktyvuojasi parasimpatinė sistema, kurios atsakas: „Ilsėkis ir virškink.“ Stresinėse situacijose išlaikydamas taisyklingą kvėpavimą žmogus sugeba išlikti ramus, nepasiduoti emocijoms ir protingai „pasverti“ situaciją. Juk tokia ir sąmoningumo esmė: sugebėti išlikti savyje, būti čia ir dabar, tarsi stebėtojui – stebėti save ir aplinką, bet nevertinti, neteisti, išlaikyti vidinę ramybę ir harmoniją, nepasiduoti gyvenimo išbandymams ir priimti juos ramiai kaip pamokas. Viena iš sąmoningumo praktikų – nuolatos stebėti savo kvėpavimą, nesvarbu, ką bedarytume, šitaip visada sugebėsime išlikti šiame momente. To mus moko ir „Nirvana“.

      Kam rekomenduojate išbandyti „Nirvana Fitness“?

      Šią naują kryptį rekomenduočiau išbandyti kiekvienam, kuris jaučiasi pavargęs nuo kasdieninių darbų, nuo nuolatinio skubėjimo, kuriam sunku keltis rytais ar užmigti vakarais, kuris greitai susierzina, yra praradęs gyvenimo džiaugsmą, nebežino ko nori gyvenime, dažnai peršąla ar jaučia kitus sveikatos sutrikimus. Rekomenduoju išbandyti ir tiems, kurie neturi jokių nusiskundimų ir yra įsimylėję gyvenimą, nes galbūt atrasite meilę ir šiai nuostabiai praktikai. Visi kvėpuojame tuo pačiu oru, tad kvėpuokime kartu!

      Skaityti komentarus