°C
      2024 04 24 Trečiadienis

      Ekspertai: koronaviruso pandemija suduos naują smūgį JAV žiniasklaidos sektoriui

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      Autorius: BNS informacija
      2020-03-17 09:00:00

      Nusilpusi JAV naujienų žiniasklaidos industrija rengiasi dar didesniam sąmyšiui, prognozuojant, kad koronaviruso pandemija nulems ekonominį šoką šiame sektoriuje būtent tokiu metu, kai žmonėms labiausiai reikia patikimos informacijos, sako ekspertai ir šio sektoriaus veikėjai.

      Prognozuojama, kad ypač sunku bus laikraščių sektoriui, išgyvenusiam dešimtmetį, per kurį išnyko 2 tūkst. leidinių, o darbo vietų žinių skyriuose sumažėjo perpus.

      Naujienų organizacijos tikriausiai nukentės dėl sumažėjusio reklamos užsakymų kiekio smunkant ekonomikai, be to, skaitytojams karpant išlaidas gali mažėti pajamos iš prenumeratų.

      Konferencijų ir renginių, iš kurių dalis organizacijų papildydavo savo pajamas, taip pat tikriausiai nebus, kol laikysis ekstremali sveikatos apsaugos padėtis.

      „Jei jūs remiami iš reklamos, o dabar jums prasideda trumpalaikio ekonominio traukimosi periodas, jūsų verslui tai labai blogai“, – sakė Pietų Kalifornijos universiteto žurnalistikos profesorius Gabrielis Kahnas (Gabrielis Kanas).

      „Mažesniems vietos žaidėjams tai tiesioginis smūgis, po kurio jie negali lengvai atsigauti“, – pridūrė jis.

      Nemokamas Siatlo savaitraštis „The Stranger“ šią savaitę perspėjo dėl besiartinančios krizės ir paprašė skaitytojų piniginių aukų. „90 proc. mūsų pajamų – iš reklamos, bilietų pardavimo mokesčio ir mūsų pačių renginių – yra tiesiogiai susiję su žmonių rinkimusi į grupes. Situacija dėl koronaviruso praktiškai iš karto panaikino šias pajamas“, – pažymėjo leidinys.

      Krizė akcentuoja vertybes

      Tuo pačiu metu pandemija suteikia „galimybę pakeisti pastarųjų kelerių metų tendenciją“ ir atkurti skaitytojų pasitikėjimą, sakė Oregono universiteto žurnalistikos profesorius Damianas Radcliffe'as (Deimienas Redklifas).

      „Nacionalinės ir tarptautinės visuomenės sveikatos krizės metu bendruomenėms labiau nei bet kada reikia patikimos, informuotos žurnalistikos“, – sakė jis.

      Pasak D. Radcliffe'o, kelios naujienų organizacijos nebereikalauja mokesčio už turinį, siekdamos parodyti „žurnalistiką kaip viešojo gėrio veiksmą“.

      G. Kahnas sutinka, kad daugeliui naujienų skyrių „tai momentas, kai jie gali plėtoti ryšį su savo auditorija ir nustatyti savo vertę“.

      Organizacijos „Lenfest Institute“, kuriam priklauso laikraštis „The Philadelphia Inquirer“, redakcinės ir skaitmeninės strategijos vadovas Josephas Lichtermanas (Džozefas Liktermanas) sakė, kad naujienų organizacijos susidurs su didžiuliais iššūkiais nušviečiant krizę ir, taip pat, su gera proga.

      „Žmonės yra linkę pasitikėti vietos žiniasklaida labiau nei nacionaline, tad pageidautina turėti stiprias vietos naujienų organizacijas“, – sakė J. Lichtermanas.

      Tačiau jis pridūrė, kad naujienų organizacijos spaudžiamos plėsti nušvietimą visuomenės sveikatos krizei didėjant, todėl kyla papildomų problemų.

      „Jos turi spręsti verslo išlaikymo logistikos [klausimus] ir užtikrinti, kad jų darbuotojai būtų saugūs“, – sakė jis.

      Svarba visuomenės sveikatai

      Kai kurie tyrimai rodo, kad, be kitų viešojo intereso dalykų, vietos žiniasklaida yra labai svarbi epidemijų atvejais. 

      Šiaurės Karolinos universiteto 2018 metų tyrimas rodo, kad Ligų prevencijos ir kontrolės centrų (CDC) stebėtojai, stebintys daugelio ligų plitimą, kliaujasi vietos žiniasklaidos priemonių pranešimais.

      „CDC kliaujasi naujienų pranešimais vietos laikraščiuose, užtikrinančiais ankstyvo perspėjimo sistemą, kuri yra labai svarbi stabdant plitimą, – sakoma tyrimo ataskaitoje. – Socialinė žiniasklaida kol kas buvo daug mažiau patikima.“

      Ataskaitoje pažymima, kad daug JAV bendruomenių be vietos naujienų organizacijų virto „naujienų dykumomis“.

      G. Kahnas sakė, kad ši krizė gali padidinti atotrūkį tarp naujienų industrijos laimėtojų ir pralaimėtojų.

      „Geriausias klasėje tikriausiai veržiasi į priekį, o minia atskiriama“, – sakė jis.

      Daugelis vietos ir regioninių laikraščių išgyveno kaitą susiliejus tinklams „Gannett“ ir „Gatehouse“, ir, taip pat, bankrutavus kitam svarbiam žaidėjui –„McClatchy“.

      Joshua Bentonas (Džošua Bentonas), kuris vadovauja Harvardo universiteto Nieman (Niman) žurnalistikos laboratorijai, sakė, jog lieka neaišku, ar korporacijų savininkai bus labiau suinteresuoti pelnu, o ne savo žurnalistikos misija.

      „Visos šios kompanijos dabar arba priklauso vienam ar daugiau apribotos rizikos fondų, ar privačioms privataus kapitalo firmoms, arba yra jų valdomos, arba labai jiems įsiskolinusios, arba yra jų tampomos už virvučių“, – tinklaraštyje rašė J. Bentonas.

      „Kaip absoliutaus minimumo tikėkitės dar vienos ir didesnės atleidimų bangos. Blogiausiu atveju, ar koronaviruso skatinama recesija galėtų būti dalykas, vedantis prie žmonių pastarąjį dešimtmetį prognozuotos, bet dar nematytos laikraščių uždarymo bangos?“ – rašė jis.

      J. Lichtermanas sakė, kad ne pelno modelis, naudotas Filadelfijoje ir kitur, dažnai remiant filantropams, kai ką žada, bet naujienų skyriams „reikia geriau artikuliuoti savo vertę“ skaitytojams.

      „Kelias į priekį, kurį matome, yra tiesioginė skaitytojų parama, kuri turi būti svarbi sprendimo dalis“, – pažymėjo jis.

      Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

      Skaityti komentarus