°C
      2019 09 16 Pirmadienis

      Priklausomybė nuo socialinių tinklų. Kaip tai veikia mūsų gyvenimą?

      Nuotrauka: Gettyimages nuotr.

      2018-05-22 19:00:00
      Socialiniai tinklai šiais laikais yra tokie populiarūs, kad sunkiai rastume žmogų, kuris jais nesinaudoja. Pažvelkime, kas dedasi gatvėje, parduotuvėse ar kitose viešose vietose – žmonės sukišę galvas į savo išmaniuosius telefonus ir nieko aplink nemato. Virtualus bendravimas pakeitė gyvus pokalbius ir šis faktas nedžiugina. Juk niekas nepakeis žmogiškosios šilumos, akių kontakto, jaukių pokalbių prie kavos puodelio.

      Įsivaizduokite situaciją, kad išgirstate žinią, jog jums liko gyventi vos kelios savaitės. Kiek tuomet laiko skirtumėte socialiniams tinklams? Jeigu kažkas jums pasakytų, kiek valandų per metus praleidote įbedę akis į telefono ar kompiuterio ekraną. Neabejojame, kad jaustumėtės blogai sužinoję, kiek laiko iššvaistėte veltui.

      Dažnai skundžiamės, kad neturime pakankamai laiko savo pomėgiams, šeimai, draugams, bet nesusimąstome, kad šį laiką pasiglemžia feisbukas, instagramas ir pan. Žmogus – bendruomeninė asmenybė, todėl bendravimas socialiniuose tinkluose taip traukia. Tačiau reikėtų jais naudotis saikingai, nes betikslis laiko leidimas juose gali net sukelti depresiją.

      Įrodyta, jog pranešimai (notifications) feisbuke skatina dopamino išsiskyrimą. Efektas panašus kaip vartojant narkotikus. Tai – priklausomybė. Kaip ją įveikti?

      Susigrąžinkite pusiausvyrą

      Jei naudojama su tikslu, socialinė žiniasklaida gali būti labai naudinga, nes internetas – didžiulių  galimybių vieta. Tinkamai naudojant, socialinė žiniasklaida padeda palaikyti ryšį su draugais, artimaisiais, bendraminčiais, rasti gerų idėjų ir informacijos, paskleisti informaciją apie save ar savo verslą (pavyzdžiui, rašant tinklaraštį). Deja, didžioji dalis iš mūsų laiką socialiniuose tinkluose leidžia beprasmiškai, todėl metas keisti savo elgesį.

      Štai keletas būdų, kaip galite pradėti kontroliuoti savo naršymo įpročius, laiką ir, galiausiai, savo gyvenimą.

      Naudokite kiekvieną platformą su tikslu

      Kiekviena socialinės žiniasklaidos platforma turi skirtingas stipriąsias ir silpnąsias puses. Facebook yra tinkamiausias kasdieniam bendravimui su žmonėmis. Instagram – dalijimuisi nuotraukomis. 

      Turite savęs paklausti, kodėl esate viename ar kitame socialiniame tinkle? Kokį tikslą turite? Ar buvimas ten kuo nors naudingas jums ar kitiems žmonėms? Jeigu neturite aiškaus atsakymo, ištrinkite savo paskyrą feisbuke ar kitame socialiniame tinklalapyje. Galite ištrinti feisbuką, bet pasilikti messenger programėlę. Taip atsisakysite įvairių naujienų kanalų, tačiau turėsite galimybę palaikyti ryšį su draugais.

      Kontroliuokite, ką žiūrite ir kokį turinį pateikiate

      Nesakome, kad turite gyventi fantazijose, jog pasaulyje viskas tobula, visiškai atsiriboti nuo blogų naujienų. Bet jeigu socialiniuose tinkluose matote per daug nesvarbių, bereikšmių dalykų, kurie turi neigiamą poveikį jūsų gyvenimui, atsiribokite nuo jų, neterškite savo minčių.

      Tai nereiškia, kad turite tapti vienmačiu, siaurų pažiūrų žmogumi. Tiesiog stenkitės neskaityti straipsnių, žinučių, kurios daro jums neigiamą įtaką. Nustokite sekti puslapius, paskyras ir žmones, kurie jums neįdomūs, neatitinka interesų. Nekreipkite dėmesio, ką pasakys aplinkiniai, gyvenkite savo gyvenimą niekam nepataikaudami.Taip pat pergalvokite, ką patys pateikiate savo socialinio tinklo paskyroje? Ar neprisidedate prie negatyvių žinių srauto?

      Socialinė žiniasklaida yra labai galinga ir turi įtakos įvykiams visame pasaulyje. Jeigu ši galia bus naudojama geriems tikslams, tai yra didžiulis potencialas. Jeigu ne, tai gali būti labai pavojinga.

      Tad būkite savo gyvenimo šeimininkais ir neleiskite socialiniams tinklams pasiglemžti jūsų brangaus laiko.

      Skaityti komentarus