°C
      2024 04 20 Šeštadienis

      Elektrinė mašina, kuri įsikrauna, naudodama Saulės energiją

      Nuotrauka: Lightyear One nuotr.

      2019-07-13 08:00:00

      Olandų kompanija iš Eindhoveno pagamino mašinos prototipą, kurių dar 2011 metais buvo parduota 100. Kuo ypatinga ši mašina? Ji visiškai elektrinė ir yra varoma Saulės energija. Mašinos prototipas netgi laimėjo „the Bridgestone World Solar Challenge“ konkursą ir yra pirmoji pasaulyje Saulės energija varoma ir tolimus atstumus galinti nuvažiuoti mašina.

      Pasak kompanijos, mašina gali nuvažiuoti maždaug 725km, o žiemos metu – 400km, važiuojant dideliu greičiu ir įjungus šildymą. Ta nuostabu ir parodo, ką žmogus gali sukurti per keletą metų. Pabandykite įsivaizduoti, kas būtų, jei visos mašinos būtų elektrinės ar varomos Saulės energija? Jums niekada nereiktų įkrauti mašinos, ji visuomet krautųsi pati. Ta iš lygties pašalina benziną ar įprastą korimą.   

      Elektros ir Saulės technologijos transporto pramonėje galėjo būti įdiegtos jau seniai. Trūko ne idėjų, o jų diegimo. Ši problema užkrėtė mūsų pasaulį, tad metas apie tai kalbėt garsiai.

      Nors ši mašina gali įsikrauti, naudojant Saulės energiją, tačiau ją taip pat galima pakrauti įprastu būdu. Per naktį ji gali įsikrauti iki 400km, jei būtų naudojama paprasta rozetė, esanti visų namuose.

      Dar šiek tiek informacijos apie mašiną:

       Mašina pagaminta iš aukštųjų technologijų medžiagų, kurios sveria kiek įmanoma mažiau ir vis tiek atitinka griežtus saugumo reikalavimus.

      Stogas ir kapotas yra padengtas penkių kvadratinių metrų plotą užimančiomis saulės elementais, kurie įdiegti į apsauginį stiklą, todėl suaugęs vyras, vaikščiodamas ant jo, nepažeidžia mechanizmo.

      „Lightyear One“ yra varoma keturių ratų, todėl energija nėra švaistoma jos perdavimo iš variklio į ratus procese.

      Be to, „Lightyear One“ gali įsikrauti ne tik nuo Saulės energijos, bet ir įprastiniu būdu, kraunant mašiną tam skirtose stotelėse ar iš paprasčiausios rozetės.

      Mašina dar nepraėjo susidūrimo testų, tačiau kūrėjai planuoja paaukoti vieną mašiną vardan mokslo.

      Pasak kompanijos svetainės:

      Optimizuota aerodinamika bei dizainas reiškia, kad pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti iki 800km, o tai didesnis atstumas nei nuo Amsterdamo iki Paryžiaus. Ant stogo ir kapoto integruoti Saulės elementai leidžia „Lightyear One“ krautis iki 12km/h, kol mašina važiuoja. Kiekviena saulėta valanda padidina mašinos veikimo periodą, todėl kelionė iš Lisabonos į Madridą gali prasitęsti iki Valencijos ar Barselonos be jokio sustojimo.

      Deja, kaip ir buvo galima tikėtis, mašina yra sunkiai įperkama paprastiems žmonėms. Šių mašinų gamyba naujame fabrike Helmonde vis dar lėta, tačiau pirkėjai gali rezervuoti vieną iš 500 elektrinių transporto priemonių, sumokėję 119 eurų rezervacijos mokestį.

      Nota Bene

      Kyla klausimas, kodėl visos mašinos nėra varomos Saulės energija arba elektra? Ar žmonija turi pakankamai žinių, išteklių bei technologijų, kad galėtų aprūpinti visus gyventojus maistu, suteikti pastogę bei transporto priemonę? Jei mes galime tai padaryti, kas mus stabdo? Jei elektrinė mašinos būtų išrastos taip seniai, kodėl mes vis tiek važinėjame tokiomis, kurios naudoja kurą? Kas iš tikrųjų vyksta Žemėje? 

      Skaityti komentarus