°C
      2024 04 27 Šeštadienis

      Bus taisomas teisinis reglamentavimas, nusakantis elektrinių paspirtukų naudojimą

      Nuotrauka: youtube foto

      Autorius: BNS informacija
      2018-08-20 20:00:00

      Lietuvos institucijos tariasi, kaip pažaboti elektrines transporto priemones, taip siekiant išvengti incidentų.

      Diskusijos kilo, kai antrą kartą šią vasarą Lietuvos pajūryje elektrinio paspirtuko vairuotojas susidūrė su pėsčiaisiais.

      Teisės aktų pakeitimus, susijusius su elektrinėmis transporto priemonėmis, nagrinėja tarpinstitucinė darbo grupė. Jai vadovauja vidaus reikalų viceministras Darius Urbonas.

      „Darbai vyksta, viskas tvarkoje, yra daug ką aptarti, tai kalbamės, deramės ir bus padaryta“, – BNS sakė vidaus reikalų ministro Eimučio Misiūno atstovas spaudai Karolis Vaitkevičius.

      Pasak jo, pataisos rengiamos kitam vasaros sezonui, jos bus pristatytos 2019 metų Seimo pavasario sesijoje.

      Lietuvos kelių policija teigia šiuo metu elektrinius paspirtukus skirstanti į dvi kategorijas. 

      Jeigu paspirtuko greitis neviršija 25 kilometrų per valandą ir galia yra iki vieno kilovato, paspirtukas laikomas elektriniu dviračiu. Tokiu atveju jo vairuotojams taikomos dviratininkų kelių eismo taisyklės – jie privalo dėvėti šalmą, gali važiuoti dviračių takais, šaligatviu bei važiuojamąja kelio dalimi.

      Jeigu elektrinio paspirtuko maksimalus greitis yra nuo 25 iki 45 kilometrų per valandą ir jo galia siekia nuo vieno iki keturių kilovatų, tuomet jis kategorizuojamas kaip mopedas. Tokios transporto priemonės turi būti registruojamos, joms turi būti suteikiamas valstybinis numeris, privaloma techninė apžiūra bei civilinės atsakomybės draudimas.

      Šių susisiekimo priemonių vairuotojai privalo turėti AM arba bet kurios kitos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, privalo dėvėti šalmą bei gali važiuoti tik važiuojamąja kelio dalimi.

      Policijos pareigūnai praėjusią savaitę vykdė prevencinę priemonę Nidoje, kur ypatingą dėmesį skyrė elektrinėms transporto priemonėms bei jų vairuotojams.

      Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkė Laura Salokaitė teigė, kad ši elektrinių paspirtukų problema būdinga kurortiniams miestams.

      Vis dėlto Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šveikauskas paragino valstybę taisyti teisinę reglamentavimą, nes dar neaišku, kas ir kur elektriniais paspirtukais gali važiuoti.

      Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

      Skaityti komentarus