°C
      2025 10 03 Penktadienis

      Algimantas Rusteika: Tiems, kurie domisi konkrečiais faktais

      Nuotrauka: Asmeninio albumo nuotrauka

      Autorius: Algimanto Rusteikos Facebook įrašas
      2025-10-02 09:00:00

      Tiems, kurie domisi konkrečiais faktais protu, o ne ideologiškai emocijomis: niekas nesilaiko draudimų importuoti rusišką naftą. Kai labai reikia - laivų savininkai kartais pagudrauja, nenurodydami paskirties uostų arba juos keisdami. Ir nieko daugiau neįvyko.


      Indijos naftos perdirbimo įmonei "Nayara Energy Ltd." Europos Sąjunga įvedė sankcijas. Praėjus dviem mėnesiams, bendrovė atsigauna, dar labiau nei importuodama. 


      JAV įvedus Indijai papildomą 25 proc. tarifą eksportui į JAV, naftos kiekis tanklaiviuose, kurių paskirties vieta yra Indijos uostas, smarkiai sumažėjo. Tačiau laivų, nerodančių kelionės tikslo už Sueco kanalo, kiekis smarkiai išaugo. Be abejo, ši nafta pateks į Indijos naftos perdirbimo gamyklas. 


      Indijos naftos perdirbimo įmonės neplanuoja atsisakyti rusiškos naftos. Tanklaivių, nurodančių Indijos uostus, srautai per keturias savaites iki rugsėjo 28 dienos sumažėjo iki 960 tūkst. barelių per dieną, tačiau laivuose, kurie dar nerodo galutinės paskirties vietos, yra daugiau nei 1 mln. barelių per dieną.
      Iš jų apie 800 000 barelių per dieną yra laivuose iš Rusijos vakarinių uostų, nurodančių, kad jų paskirties vieta yra Port Saidas arba Sueco kanalas, arba laivuose iš Ramiojo vandenyno uostų, kuriuose nėra aiškaus pristatymo taško, o dar 240 000 barelių per dieną yra tanklaiviuose, kurie dar nepraneša apie paskirties vietą.

      Iš viso 36 tanklaiviai per savaitę iki rugsėjo 28 dienos pakrovė 26,75 mln. barelių rusiškos naftos, rodo laivų sekimo duomenys ir uosto agentų ataskaitos. Šis kiekis padidėjo nuo 23,69 mln. barelių 31 laivui praėjusią savaitę. 

      Bendroji Maskvos eksporto vertė per savaitę iki rugsėjo 28 dienos šoktelėjo maždaug 240 mln. dolerių iki 1,57 mlrd. dolerių ir pasiekė trijų savaičių aukštumas.



      "Urals" krovinių iš Baltijos ir Juodosios jūrų kaina per savaitę pakilo maždaug 1,80 JAV dolerio už barelį iki vidutiniškai 56,38 ir 56,59 JAV dolerio už barelį. Keturių savaičių vidurkiu Rusijos "Ural" eksporto iš Baltijos jūros kaina padidėjo 0,50 JAV dolerio už barelį ir vidutiniškai siekė 55 JAV dolerius už barelį, o Juodosios jūros krovinių kaina pakilo 0,40 JAV dolerio iki 55,22 JAV dolerio už barelį. 

      Stebimos siuntos Rusijos Azijos klientams, įskaitant tuos, kurie nerodo galutinės paskirties vietos, per 28 dienas iki rugsėjo 28 d. išaugo iki 3,23 mln. barelių per dieną, palyginti su 3,19 mln. barelių per dieną laikotarpiu iki rugsėjo 21 d. 

      Naftos srautas į Azijos šalis yra didžiausias nuo 2024 m. gegužės.

      Prognozuojama, kad per ateinančius trejus metus pajamos iš naftos ir dujų augs: iki 8,92 trilijono rublių 2026 m., o vėliau iki 9,7 trilijono rublių iki 2028 m.

      Skaityti komentarus