°C
      2024 04 19 Penktadienis

      Aidas Gedvilas: ES užsibrėžė tikslą iki 2050 m. pasiekti klimato neutralumą

      Nuotrauka: alkas.lt nuotr.

      Autorius: Aidas Gedvilas
      2023-05-25 21:00:00

      ES užsibrėžė tikslą iki 2050 m. pasiekti klimato neutralumą.

      ES užbaigė veiksmų planą dėl šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo ir 2030 m. išmetamųjų teršalų kiekis bus sumažintas bent 55 %, palyginti su 1990 m.

      Viena iš pagrindinių dekarbonizacijos sričių yra transportas, įskaitant kelių, jūrų ir aviaciją.


      Būtent dėl šių iškeltų tikslų valdantieji ir priėmė akcizų tarifų didinimo įstatymą. Tikslas žinoma puikus, bet pasirinktos priemonės kenkia Lietuvos vidaus ekonomikai. Labai įdomus pastebėjimas, šios konferencijos metu, ne visos ES šalys aklai pritaria siūlomiems veiksmams šiems tikslams pasiekti. PVZ. Švedija pareiškė, kad negalės įgyvendinti numatytų tikslų ir sumažinti 55% išmetamų teršalų kiekį iki 2030m. Buvo nurodytos ir konkrečios priežastys, kas trukdo Švedijai tai pasiekti: nukentės transporto sektorius, aviacija (svarbu, kad išliktu konkurencinga rinkoje prieš trečiąsias šalis), laivybą, trukdo atšiauresnis klimatas, kalnuotas reljefas.

      Milžiniška problema yra tai, kad ES turi itin griežtus valstybės pagalbos ribojimus laivybos ir aviacijos sektoriuose. Be paramos , ES transporto sektorius, tarptautiniu mastu, patirs ženklius iššūkius konkurencingume. Tai įtakos kiekvienos šalies vidaus ekonomiką.

      Kaip pasakė Prancūzijos Prezidentas E. Macron " mums reikalinga „Europos reguliavimo pertrauka“ aplinkos teisės aktuose, siekiant užkirsti kelią įmonėms palikti ES. Europa rizikuoja „neturėti daugiau gamyklų“, jei ir toliau tokiu sparčiu tempu taikys naujas taisykles, net jei ji jau lenkia JAV ir Kiniją.

      Žaliosios alternatyvos yra LABAI SVARBU, bet nemažiau svarbi ir šalies vidaus ekonomika...kad tik nenutiktų taip, kad Europa pataps nekonkurencinga pasauliniu mąstu? O mūsų vyriausybei, būtų į naudą ne aklai vykdyti nurodymus, o ieškoti sprendimų kurie nestekentų vidaus ekonomikos.
      P.S. Aplinkos apsaugos komitetas delegavo mane atstovauti Lietuvą, Europos Parlamento Transporto ir turizmo (TRAN) komiteto surengtame tarpparlamentiniame komiteto posėdyje Briuselyje, kurio tema „Fit for 55 transporto tikslų pasiekimas nacionaliniu lygiu – galimybės ir iššūkiai“,

      Skaityti komentarus