°C
      2019 11 12 Antradienis

      7 žingsniai, kurie padės atsikratyti žalingų įpročių ir pakeisti gyvenimo kokybę

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2018-09-27 21:00:00

      Drovumas, bukas užsispyrimas, savęs aukojimas reikia ar nereikia, kvailas išdidumas – tokie pat žalingi įpročiai kaip persivalgymas, rūkymas ar alkoholizmas. Atsisveikinti su jais visam laikui padės šie 7 žingsniai.

      1. Atmeskite vidinį kritiką.

      Pirmas žingsnis, kurį reikia padaryti siekiant atsikratyti bet kokio žalingo įpročio, labai paprastas: reikia atleisti sau už netobulumą.  Mūsų vidinis kritikas dažnai neleidžia nė žingsnio į priekį žengti, badydamas mus kaltės adatomis.

      Taigi, sudarykite sąrašą to, ko savyje nenorite priimti:  gal tai gobšumas, gal pavydumas, negebėjimas bendrauti ar būti draugišku.  Išvardykite visus savo blogus įpročius – pradedant nosies krapštymu ir baigiant iš tiesų rimtais dalykais, kurie gal skaudina artimus žmones.

      Dabar pabandykite išgirsti savo vidinio kritiko balsą. Jis nuolat šnabžda, kad esate dėl kažkokių priežasčių ne iki galo geri. Galbūt jis skamba taip: „Tu niekuomet nesulieknėsi ir mirsi, būdama niekam nereikalinga 50-mete vieniše“, „Nevykėlis, iki šiol nesugebi baigti to, ką pradedi“, „Tu niekada nieko neišmoksi ir nieko gyvenime nepasieksi“...

      Nepagailėkite šiam darbui dešimties minučių ar pusės valandos, net jei toks rašymas ir neteikia malonumo. Jums būtina viską išvardinti. O kai baigsite, suplėšykite sąrašą. Patikėkite, iš karto taps lengviau.

      2. Pasirenkite ilgai kelionei.

      Atminkite, jog išsilaisvinimas nuo žalingų įpročių – tai ne 100 metrų bėgimas, o ilgas maratonas.

      Yra daug įvairių teorijų, nusakančių, per kiek laiko susiformuoja naujas įprotis. Optimalus laikas – trys mėnesiai, todėl būkite pasirengę tam, kad artimiausi trys mėnesiai nebus lengvi.

      Bus kelios sunkios dienos, bet jos praeis. Netrukus jūs pradėsite jausti pasididžiavimą ir savigarbą stebėdami savo pokyčius.

      Yra viena gera technika, pavadinimu „nugyvenk vieną dieną“.  Jos esmė paprasta: jei norite grįžti prie senų įpročių, pasakykite sau „Gerai, aš tai padarysiu, bet rytoj“. O kitą dieną pakartokite tą patį savo protui. Toks pastovus atidėliojimas gali tęstis mėnesių mėnesius, o jums to pakaks naujų gerų įpročių suformavimui.

      3. Paskatinkite save.

      Surenkite sau mažą šventę, kai jau busite pasistūmėjęs į priekį. Pavyzdžiui, kartą per dvi savaites palepinkite save malonia dovanėle: „Jei tilpsiu į šituos džinsus, pasidovanosiu sau naujus gražius batelius“. Smegenis labai motyvuoja tokio tipo paskatinimai.

      4. Venkite paleidimo mygtukų.

      Yra specialūs veiksniai (mygtukai), kurie aktyvuoja žalingų įpročių ir elgesio paleidimo mechanizmus. Pavyzdžiui, jei turite problemų su alkoholiu, verčiau venkite barų, net nesiartinkite parduotuvėse prie lentynų su alkoholiniais gėrimais. Jei esate priklausomas nuo impulsyvių apsipirkinėjimų, verčiau neikite iš viso į parduotuves.

      Norėdami susilpninti tokių veiksnių įtaką, galite sukurti apsauginę frazę „Jei – tai“. Pavyzdžiui: „Jei pamatysiu barą, pereisiu į kitą gatvės pusę“ arba „Jei užsinorėsiu suvalgyti bandelę, suvalgysiu morką“.

      Smegenys turi žinoti, kaip joms reiks reaguoti, jei staiga jus patrauks „prie seno“.

      5. Atsiribokite nuo „bendrininkų“.

      Kovojant su žalingais įpročiais reiktų rimtai susimastyti apie savo „bendrininkus“ ir jų vengti.

      „Bendrininkai“ — tai tie žmonės, kurie kviečia parūkyti pertraukėlių metu ar bando įrodyti, kad „nuo vieno bokalo dar niekas nemirė“. Kai kuriais atvejais „bendrininkai“ yra tie, kurie provokuoja jus agresyviems veiksmams.

      Pavyzdžiui, nutarėte išsivaduoti nuo tokio žalingo dalyko kaip įžeidumas. Ir pirmiausia nutarėte nustoti įsižeidinėti ant savo vyro. Tačiau turite bičiulę, kuri kalba: „Jis tau gimtadieniui nepadovanojo gėlių? Na ir niekšas!“ Šiuo atveju bičiulė yra geras „bendrininko“ pavyzdys.

      Tokiais atvejais vėl padės lapelis popieriaus ir rašiklis. Susirašykite, kokie bus pliusai gyvenime, jei nustosite su „bendrininku“ susitikinėti. Vienoje svarstyklių lėkštės pusėje bus jūsų ateitis be žalingų įpročių, o kitoje vienas ir ne visad malonus žmogus. Pasitraukite nuo jo.

      6. Prašykite pagalbos.

      Iš tiesų, reta kuris iš artimųjų yra tiek išmintingas, kad galėtų padėti atsisakyti blogų įpročių. Tuo lengva įsitikinti.

      Jei pasakėte savo artimam žmogui, kad ruošiatės, pavyzdžiui, atsisakyti alkoholio, jis gali sureaguoti įvairiai. Geriausias variantas būtų toks: „Puiku, kaip galiu tau padėti?“ Blogiausias variantas: „Mesi gerti? Tu ką, iš medžio iškritai?“ Tuomet palaikymo nesitikėkite, tačiau manykim, kad jūsų artimieji ne tokie.

      Labiausiai tikėtina, kad jūsų aplinkos žmonės reaguos taip: „Hmmm, aišku“. Juos galima paversti savo sąjungininkais ir prašyti pagalbos. Pavyzdžiui: „Aš čia nutariau sulieknėti, todėl, mama, prašau, nekepk daugiau pyragų ir blynų. Arba, jei gaminsi, geriau pirmoje dienos pusėje“. Duokite artimiesiems aiškius nurodymus, ką jie turėtų daryti, jei jūs staiga „nutrūktumėte“, o jie norėtų padėti.

      7. Nepraraskite ryžto.

      Mes visi klystame ir kartais grįžtame prie senų įpročių. Jei jums taip nutiko, nebauskite savęs. Dar daugiau – pasirenkite kritimams, juk jie neišvengiami.

      Kasdien su savimi dirbdami jūs tampate geresniu. Jei atsitraukėte ir nebesilaikote dietos, metėte rytinius gimnastikos užsiėmimus ar sąmoningumo praktiką, visa tai, ko iki tol pasiekėte, nebus prarasta. Visi nauji įgūdžiai lieka jūsų prote ir greitai padės tęsti tai, ką pradėjote.

      Nesustokite ir nenuleiskite rankų. Jei skaitote šias eilutes — jūs tikrai galite tapti tokiu, koks norite būti. Tikėkite savimi!

      Skaityti komentarus