°C
      2024 04 16 Antradienis

      Ne žurnalistika, o propaganda: „Facebook“ žurnalistai tvirtina, jog „Facebook“ skleidžia netikras naujienas

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2018-12-15 08:00:00

      Žurnalistai ėmė bendradarbiauti su „Facebook“ tam, kad susidorotų su sklindančiomis netikromis naujienomis, tačiau pastaruoju metu socialinis tinklas pats ėmė cituoti abejones keliančius šaltinius.

      Faktų tikrintojai nusivylė „Facebook“, kai kompanija ignoravo jų norą gauti duomenis apie jų vykdomos iniciatyvos naudą. Žurnalistams neliko nieko kito kaip dirbti mažiau, tačiau „Facebook“ nedarė nieko, kas padėtų jiems nusiraminti.

      Netrukus „Facebook“ nusprendė iškelti bylą žurnalistams ir maždaug 40-iai žiniasklaidos partnerių, įskaitant „AP“, „Snopes“ ir „Politifact“, nepaisant gerų norų, tyrimas parodė, jog mitų griovimas nesukėlė didelio efekto. „Facebook“ bandymas nusisamdyti firmą, kuri suterštų kritikų vardą, buvo it šiaudas skęstančiam.

      „Jie pasinaudojo mumis“,- kalbėjo Brooke Binkovski, buvusi „Snopes“ redaktorė. „Jie į nieką nežiūri rimtai. Jie tik stengiasi atrodyti gerai... akivaizdu, jiems nerūpi.“

      B. Binkovski žengė dar vieną žingsnį ir apkaltino socialinių tinklų platformą melagingų naujienų skleidimu ir mitų griovėjų spaudimu padėti „Facebook“ reklamos partneriams.

      Negana to, faktų tikrintojai sulaukė grasinimų nužudyti ir įžeidimų iš konservatorių, kurie kaltino „Snopes“ ir „Facebook“ remiant kairiąsias pažiūras.

      „Jie kenkia mums vos tik pasitaiko proga“,- sakė B. Binkovski. „Facebook“ atstovas spaudai tvirtino, kad kompanija šiuo metu siūlo žurnalistų saugomu kursus savo partneriams.

      Kim LaKaprija, buvusi „Snopes“ turinio vadovė ir faktų tikrintoja, taip pat išėjo iš darbo dėl piktybinio „Facebook“ kišimosi. Ji kaltino kompaniją bandymu „pasirodyti, jog kažką daro tam, kad būtų išvengta pasekmių, nieko iš tikrųjų nedarant.“

      Ji tvirtino, kad ne kartą ji ir jos kolegos jautė, jog švaisto laiką, bandydami paneigti klaidingą informaciją, kurią pateikė „Facebook“ reklamuotojai.

      Ji taip pat viešai pasmerkė finansinį susitarimą tarp „Facebook“ ir „Snopes“. „Tai – bjauru“,- sakė ji. „Jūs nebeužsiimate žurnalistiniu darbu. Jūs kuriate propagandą.“  

      Kai kurie žiniasklaidos partneriai nusivylė „Facebook“, kai sužinojo, kad kompanija bandė suteršti oponentus.

      „Kodėl mes turėtume pasitikėti „Facebook“, kai jis skleidžia gandus, kuriuos jam dirbantys faktų tikrintojai vadina netikromis naujienomis?“,- sakė vienas iš „Facebook“ faktų tikrintojų. 

      Skaityti komentarus