°C
      2024 03 28 Ketvirtadienis

      Skelbiamas konkursas oro bendrovėms skraidinti iš Vilniaus į Londono Sitį

      Nuotrauka: BNS nuotr.

      Autorius: VIP viešosios informacijos partneriai
      2018-08-11 17:00:00

      Lietuvos oro uostai paskelbė kvietimą dalyvauti viešajame konkurse, kurį laimėjęs oro vežėjas jau kitąmet pradės teikti susisiekimo paslaugas iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą. Naująjį maršrutą Ūkio ir Susisiekimo ministerijos pripažino gyvybiškai svarbiu šalies ekonominei ir socialinei plėtrai.

      Susisiekimo ministro Roko Masiulio teigimu, nuolatos stengiamasi, kad Lietuvos keleiviams būtų prieinama kuo daugiau naujų krypčių. Be to, reguliarūs skrydžiai ir patogus susisiekimas su Londono Sičiu prisidės užtikrinant dar geresnį mūsų šalies žinomumą.

      „Naujasis maršrutas svarbus didinant Lietuvos pasiekiamumą, tiesioginių skrydžių į mūsų šalies oro uostus skaičių ir gerinant Lietuvos įvaizdį. Be abejonės, naujų maršrutų atsiradimas svarbus siekiant šalyje stiprinti turizmo, transporto ir aptarnavimo sektorius“, – teigia susisiekimo ministras.

      „Per pastaruosius trejus metus Lietuva prarado daugiau nei 4300 naujų darbo vietų vien dėl to, kad užsienio investuotojams negalėjo pasiūlyti į verslo segmentą orientuoto skrydžio tarp Vilniaus ir Londono. Turint omenyje, kad Jungtinės Karalystės bendrovės yra vienos aktyviausių investuotojų Lietuvoje ir pagrindinėse konkurentėse – Vidurio ir Rytų Europos šalyse – būtina turėti patogų skrydį, kuriuo verslo atstovai galėtų atskristi į Lietuvą ryte ir darbo dienos pabaigoje grįžti į Londoną“, – teigia ūkio ministras Virginijus Sinkevičius.

      Įgaliojimai administruoti viešąjį konkursą suteikti Lietuvos oro uostams. Įmonės generalinio direktoriaus Mariaus Gelžinio teigimu, pagrindinė atsakomybė – pasirūpinti, kad konkurso eiga būtų vykdoma sklandžiai.

      „Tiesiogiai bendraujame ir mezgame kontaktus su oro vežėjais. Su galimais partneriais aktyviai ieškome bendradarbiavimo galimybių, todėl esame įpareigoti vykdyti viešąjį konkursą oro linijoms, galinčioms skraidinti maršrutu Vilniaus–Londono Sičio oro uostai, – pasakoja M. Gelžinis. – Rūpinsimės, kad oro vežėjų pasiūlymai būtų teikiami pagal šiam konkursui keliamus viešųjų paslaugų teikimo reikalavimus. Oro linijoms pateikus pasiūlymus, konkurso laimėtoją nustatys speciali komisija, kurią sudarys Ūkio ir Susisiekimo ministerijų, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ ir Lietuvos oro uostų atstovai.“

      Už viešųjų paslaugų teikimą konkurso būdu išrinktam oro vežėjui Ūkio ministerija numačiusi skirti kompensaciją. Pagal numatytus minimalius konkurso standartus, tiesioginių keleivinių skrydžių bilietai turės būti platinami rinkos kainomis. Skrydžius avialinijos įsipareigos vykdyti nuo pirmadienio iki penktadienio ir šeštadienį arba sekmadienį bent kartą per dieną – t. y. ne mažiau kaip šešis ir ne dažniau kaip dvylika kartų per savaitę. Naujuoju maršrutu keleiviai bus skraidinami visus metus.

      Numatytas išvykimo iš Londono Sičio oro uosto laikas – nuo 06.00 iki 10.30 val. arba nuo 16.00 iki 20.00 val. vietos laiku. Konkurse dalyvaujančios oro linijos per skrydį orlaivyje turi užtikrinti ne mažiau kaip 98 sėdimąsias vietas.

      Pasak Lietuvos oro uostų vadovo M. Gelžinio, planuojama, kad pirmieji keleiviai iš Vilniaus į Londono Sitį galės pakilti jau kitų metų pavasarį, o laimėjusi aviakompanija skrydžius rengs mažiausiai ketverius metus.

      Jei vykdant konkursą atsirastų aviakompanija, ketinanti teikti susisiekimo paslaugas maršrutu Vilniaus oro uostas–Londono Sičio oro uostas be kompensacijos, konkursas būtų nutraukiamas suderinus tai su Ūkio ir Susisiekimo ministerijomis.

      Apie Lietuvos oro uostus

      Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 79 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 29 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

      Skaityti komentarus