°C
      2024 03 29 Penktadienis

      Patarimai nuomojantis automobilį Europoje

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      Autorius: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
      2018-07-03 20:00:00

      Praėjusių metų rudenį keliautoja iš Lietuvos sudarė automobilio nuomos sutartį su paslaugos teikėju Italijoje. Automobilis buvo grąžintas laiku ir jį priėmęs darbuotojas raštu patvirtino, kad automobilis grąžintas tvarkingas. Praėjus daugiau nei pusmečiui, tikrindama banko sąskaitą vartotoja pastebėjo, kad nuomos paslaugos teikėjas nuskaičiavo 42,70 eurų. Jokių dokumentų ar pranešimų vartotoja negavo, todėl  kreipėsi į nuomos kompaniją, prašydama nurodyti, kodėl buvo nuskaičiuotos lėšos. Paslaugos teikėjas informavo, kad buvo nuskaičiuotas administravimo mokestis už duomenų perdavimą policijai dėl kelių eismo taisyklių pažeidimo ir atsiuntė sąskaitą, kurioje nurodyta, kada ir kur padarytas pažeidimas. Vartotojai kilo abejonių, ar ji tuo metu buvo toje vietoje, kur neva užfiksuotas pažeidimas, todėl moteris paprašė nuomos kompanijos pateikti įrodymus, patvirtinančius, kad policija tikrai kreipėsi dėl informacijos pateikimo. Nesulaukusi nei atsakymo, nei patvirtinančių dokumentų vartotoja kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, prašydama padėti susigrąžinti neteisėtai nuskaičiuotą administravimo mokestį, t. y. 42,70 eurų. Europos vartotojų centras Lietuvoje, surinkęs visą reikiamą bylos medžiagą, perdavė vartotojos skundą Europos vartotojų centrui Italijoje, kuris susisiekė su nuomos paslaugos teikėju. Negalėdama pateikti dokumento, įrodančio, kad policija kreipėsi dėl duomenų pateikimo, nuomos paslaugas teikianti įmonė sutiko vartotojai grąžinti administravimo mokestį, ir, padedant Europos vartotojų centrų tinklui, vartotoja atgavo įmonės nepagrįstainuskaičiuotus pinigus.

      Jūs taip pat kelionės metu ketinate išsinuomoti automobilį? Štai keli Europos vartotojų centro Lietuvoje patarimai, kaip turite elgtis ir į ką atkreipti dėmesį prieš išsinuomojant, pasiimant bei grąžinant automobilį paslaugos tiekėjui. 

      • Prieš išsinuomojant automobilį pažiūrėkite, iš ko susideda automobilio nuomos kaina, atkreipkite dėmesį į oro uosto ir kitus vietinius mokesčius, galiojantį draudimą. Visada patikrinkite informaciją apie papildomus mokesčius, kurių gali atsirasti nuomos periodu bei pasitikslinkite kuro (degalų) politiką. Taip pat įvertinkite atšaukimo sąlygas bei, ar yra kokių apribojimų (pvz., leistinas nuvažiuoti atstumas ar šalys, į kurias leidžiama įvažiuoti). 
      • Atvykstant pasiimti automobilio turėkite užsakymo patvirtinimą, patikrinkite ar pasirašomos sutarties sąlygos sutampa su užsakymo sąlygomis, susipažinkite su draudimo sąlygomis. Pastebėjus automobilio trūkumus – užfiksuokite juos nuomos sutartyje. Ir nepamirškite išsaugokite visų dokumentų (jų kopijų) – kilus nesklandumų, tai bus jūsų įrodymai!
      • Jeigu automobilis sugenda jums juo besinaudojant, nedelsiant susisiekite su nuomos kompanija ir vadovaukitės jų nurodymais (instrukcijomis). Avarijos atveju, pasižymėkite visų įvykio dalyvių vardus, pavardes ir adresus. Jeigu kas nors yra sužeistas ar kyla ginčas dėl to, kas kaltas dėl įvykio, skambinkite policijai. Nedelsiant susisiekite su nuomos kompanija. 
      • Pasibaigus kelionei, pasistenkite grąžinti automobilį nuomos kompanijos darbo laiku, kad būtumėte kartu, kai darbuotojas apžiūrės automobilį. Nuomos kompanijos darbuotojas specialiame akte turėtų pažymėti automobilio būklę, kurį kartu turėtumėte pasirašyti. Išsaugokite kopiją. Jeigu tenka automobilį grąžinti ne darbo valandomis, pastatykite nurodytoje vietoje. Vertėtų nufotografuoti automobilį, kad turėtumėte įrodymą, kad automobilis grąžintas be naujų pažeidimų. 

      Ką daryti, jeigu kyla problemų dėl automobilio nuomos (Nesuteiktas automobilis, negrąžintas užstatas, padidėjo automobilio nuomos kaina, priskaičiuoti papildomi mokesčiai ir kt.)?. Pirmiausia, kreipkitės į paslaugos teikėją nurodydami, kokių teisių, Jūsų manymu, jis neužtikrino ir reikalaukite suteikti Jums priklausančias paslaugas. Jei nepavyktų šio klausimo išspręsti vietoje, pateikite paslaugos teikėjui raštišką pretenziją, kurioje reikėtų išdėstyti įvykio aplinkybes ir nurodyti konkrečius reikalavimus. Jeigu nesulauktumėte atsakymo per protingą terminą (ne ilgiau kaip per 2 mėnesius) arba gautas atsakymas Jūsų netenkina, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą, kuris pasirengęs padėti visiems vartotojams, kurie kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą. 

      Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.

      Skaityti komentarus