°C
      2024 04 20 Šeštadienis

      Europarlamentarai siekia mažinti sunkvežimių taršą

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      Autorius: Europos parlamento informacija
      2018-11-16 09:00:00

      Europos Parlamentas (EP) trečiadienį balsavo už pasiūlymą pirmą kartą istorijoje numatyti sunkiasvorio transporto išmetamo anglies dvideginio (CO2) taršos mažinimo kvotą – 35 proc. iki 2030-ųjų.

      EP taip pat siūlo iki 2025 m. numatyti tarpinį 20 proc. sumažinimo tikslą. Europos Komisija siūlė taršą mažinti lėtesniu tempu – atitinkamai 30 proc. ir 15 proc.

      Sunkvežimių gamintojai taip pat turėtų užtikrinti, kad vėliausiai 2030 m. netaršūs ir mažai taršūs automobiliai sudarytų mažiausiai penktadalį visų naujai pagamintų sunkvežimių, o 2025 m. jų būtų bent 5 proc.

      Suprasdami, jog tokie pokyčiai gali priversti atleisti ar perkvalifikuoti dalį darbuotojų, europarlamentarai ragina numatyti ES lėšų jų perkvalifikavimui ar perkėlimui į kitus regionus.

      EP taip pat siekia įpareigoti Europos Komisiją iki 2020 m. numatyti naujų automobilių testavimo realiomis sąlygomis planą.

      Europarlamentarų nuomone, tokie veiksmai būtini, jeigu norima įgyvendinti ES tikslą iki 2030-ųjų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančio CO2 taršą 40 proc. bei įvykdyti Paryžiaus klimato kaitos susitarimo įsipareigojimus.

      Šiuo metu sunkvežimių ir autobusų išmetamas CO2 sudaro 5 proc. viso ES išmetamo CO2 kiekio ir daugiau kaip ketvirtadalį ES kelių transporto išmetamo CO2. Ši tarša sparčiai didėja ir kol kas niekaip nėra ribojama.

      EP pranešėjas Bas Eickhout (Žalieji, Nyderlandai) teigė: „Sunkvežimių tarša anglies dvideginiu bus reglamentuojama pirmąkart Europos istorijoje. Šis sektorius sparčiai auga, o kartu didėja ir jo sukeliama tarša. Turime ją apriboti tiek, kiek leidžia esamos pažangios technologijos, ir skatinti kurti naujas.“

      Šią poziciją palaikė 373 europarlamentarai, 285 balsavo prieš, o 16 susilaikė. EP toliau šiuo klausimu derėsis su ES Taryba.

       

      EP Tyrimų tarnybos medžiaga šia tema:

      http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2018/628268/EPRS_BRI(2018)628268_EN.pdf

      Skaityti komentarus